Home >

Coördinator Planning & Control

Locatie

Breda

Publicatiedatum

15-05-2023

Publicatie eindigt

14-05-2024

Opdrachtgever

Vertrouwelijk

Bedrijfsprofiel

Bij de GGD West-Brabant gaan we elke dag de uitdaging aan om het beste uit onszelf te halen voor de gezondheid en veiligheid van onze inwoners. Elke medewerker levert zijn of haar bijdrage. Maar we doen het vooral samen. We zijn geen organisatie met strikte regels en ingewikkelde structuren. We hebben wel heldere afspraken over hoe we werken en met elkaar invulling geven aan onze rol in de publieke gezondheid en het veiligheidsdomein. Wij zijn professionals met passie, betrokken en verbindend.

Wij staan voor 'Een gezonde, veilige leefomgeving voor iedereen', daar gaan we voor en staan we voor. Het maakt niet uit wie je bent, wat je bent en hoe je bent.

We werken in opdracht van de samenleving: de gemeenten in West-Brabant zijn onze opdrachtgevers. Ons MT neemt jaarlijks deze opdracht aan en zet daarmee de koers uit. Onze teams geven invulling aan de koers. Dat is de basis voor de jaarcyclus waarmee we bij de GGD West-Brabant werken.

Wij werken met ongeveer 360 collega’s die steeds flexibel inspelen op de ontwikkelingen en wisselende behoeften van inwoners en klanten. Zij staan in direct contact met hen en kunnen deze vertalen naar de inhoud van het werk. Zo blijft de dienstverlening steeds vernieuwend en op maat. Je kunt bij ons jezelf zijn en hebt doorgaans veel vrijheid in de manier waarop je je werk doet. Tegelijkertijd hoort daar ook veel resultaatverantwoordelijkheid bij met onze organisatie en doelstellingen. Kortom, een bijzondere werkomgeving waarin je je eigen krachten en talenten kunt ontdekken en benutten.

Ben je enthousiast geworden over deze vacature en wil je direct solliciteren? Scroll dan naar beneden en stuur je sollicitatie in. Heb je nog vragen over de functie of de organisatie? Neem dan contact op met Edwin, onze adviseur werving & selectie. Hij vertelt je graag meer. 

Functie omschrijving

Team Financiën en Control heeft taken op het gebied van het financieel beleid en advisering, financieel beheer en Planning & Control. 

Als Coördinator Planning & Control worden dit jouw verantwoordelijkheden:

  • de P&C-cyclus organisatie breed plannen en coördineren. Je maakt en bewaakt de planning en voert deze samen met je collega’s uit. Je zorgt ervoor dat afspraken worden gemaakt en opgevolgd en dat ‘de waan van de dag’ wordt doorbroken. Je coördineert de totstandkoming van de verschillende producten uit de P&C cyclus voor het bedrijfsvoerings-/ financiële deel, zoals de kadernota, de begroting en de jaarstukken;
  • het bewaken, informeren en adviseren van het management over de financiële positie en het financieel beleid van de GGD middels kwartaalrapportages en de bestuursrapportage;
  • het opstellen van bestuursstukken ten behoeve van dagelijks bestuur en algemeen bestuur;
  • het vormgeven van de budgettaire spelregels en interne begrotingssystematiek;
  • het signaleren van kansen om financiële processen te versimpelen en te verbeteren en in staat om verbetervoorstellen om te zetten in acties samen met je collega’s binnen team Financiën & Control en waar nodig met andere stakeholders;
  • het onderhouden van contacten met relevante in- en externe stakeholders, bijv. directiesecretariaat, team AO/IC binnen onze Shared Service Center, de accountant, de fiscaal adviseur en andere GGD’en;
  • het leveren van een actieve bijdrage aan managementinformatie en je stimuleert een effectief gebruik hiervan;
  • het coördineren van het risicomanagement proces en het signaleren en tijdig rapporteren aan het management team van de GGD over risico’s;
  • het signaleren van ontwikkelingen op financieel gebied.

Wij vragen

  • Je hebt een afgeronde bedrijfseconomische- of controllersopleiding op HBO/academisch niveau;
  • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring als Business Controller, Financieel Adviseur of enige ervaring in een coördinerende financiële rol met gevoel voor politieke en bestuurlijke verhoudingen;
  • Je beschikt bij voorkeur over kennis en ervaring met de BBV (Besluit Begroting en Verantwoording) en andere relevante financiële wet- en regelgeving of bent in staat je hierin snel te verdiepen en deze kennis eigen te maken;
  • Je hebt een klantgerichte instelling met een positief kritische houding;
  • Je bent analytisch, pragmatisch en resultaatgericht;
  • Je bent communicatief sterk, zowel mondeling als schriftelijk en in staat om mensen met elkaar te verbinden;
  • Je hebt affiniteit met IT en BI en je hebt gevorderde kennis van Microsoft Excel;
  • Je hebt ervaring met financieel-administratieve software, kennis van Exact is een pre.

Wij bieden

  • Bij aanvang start je met een dienstverband voor de duur van één jaar, met uitzicht op een vast dienstverband;
  • Een bruto maandsalaris van €4.467 tot €6.103 op basis van 36 uur per week, volgens schaal 11 of 12 van de CAO SGO, afgestemd op basis van jouw achtergrond en ervaring;
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden met o.a. een individueel keuze budget van 17,05% en een stimulerend werkklimaat met volop kansen voor ontwikkeling;
  • Je pensioen is ondergebracht bij het ABP;
  • Als standplaats: Breda en uiteraard de mogelijkheid om deels thuis te werken (je ontvangt hiervoor laptop en telefoon) waarbij je voor iedere afgesproken thuiswerkdag €2,- netto ontvangt.

Sollicitatieprocedure


Solliciteren

Vacatures

Breda
Snel solliciteren

Interessante vacature? Vul je e-mail adres in en upload een CV om direct te solliciteren!

CAPTCHA Image Veiligheidscode vernieuwen Veiligheidscode uitspreken
Breda Heeft Werk gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.